loading...
پرسپولیس کلاب
Hossein بازدید : 6 یکشنبه 26 مرداد 1393 نظرات (0)

1- کارلوس ریوه را و خوزه آنتونی تورس؛ بازیکنان پانامایی که هر دو در لیگ چهارم با نظر علی پروین توسط باشگاه خریداری شدند. بازیکنانی که سابقه بازی برای تیم ملی کشورشان را هم داشتند، اما عملکرد بسیار ضعیفی در تمرینات پرسپولیس داشتند.به طوری که تورس با انجام یک بازی و ریوه را بدون بازی برای این تیم، باشگاه را ترک کردند. البته این بازیکنان بعدها با شکایت خود از باشگاه برای عدم دریافت مبالغ قراردادی شان، عدم حضورشان در بازی های این تیم را به نوعی جبران کردند!

2- رابرت ساها؛ بازیکن اهل جمهوری چک که در لیگ پنجم با آمدن آری هان به پرسپولیس، به این باشگاه آمد. عملکرد این بازیکن چپ پا در دفاع چپ، در نیم فصل دوم لیگ پنجم به قدری خوب بود که درفصل آینده هم با آمدن دنیزلی به او بازی می رسید. پاس گل دیدنی او به مهرداد اولادی در دربی همان سال، یادگاری باارزش ساها برای طرفداران این باشگاه است. در نهایت با 31 بازی در یک سال و نیم، افشین قطبی او را برای پرسپولیس 86-87 نخواست.

3- ژاک الونگ الونگ؛ مدافع کامرونی باشگاه پرسپولیس که مثل ساها با نظر آری هان به پرسپولیس ملحق شد. با این تفاوت که او دو سال و نیم در پرسپولیس ماند و توانست در لیگ هفتم با این تیم به مقام قهرمانی هم برسد. البته تقریبا کل این فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد. او 38 بار برای این تیم به میدان رفت. الونگ همچنین سابقه حضور در تیم ملی کامرون را هم دارد.

4- طارق جبان؛ بازیکن اهل کشور سوریه و کاپیتان تیم ملی کشورش که به دلیل کمبود مدافع تخصصی در نیم فصل دوم لیگ ششم، با نظر دنیزلی به پرسپولیس آمد. قرارداد او به مدت 6ماه بود و به صورت قرضی از الجیش به تهران آمد. هرچند در نهایت با انجام 5 بازی به حضورش در پرسپولیس خاتمه داد.

5- ممدوتال؛ مدافع اهل بورکینافاسو که در لیگ  دوازدهم با تایید حمید استیلی به پرسپولیس پیوست. هرچند او با تیم کشورش در سال های 2002 و 2010 و 2012 در جام ملت های آفریقا حضور داشت اما عملکرد او به حضورش در 9 بازی در یک فصل برای پرسپولیس خلاصه می شود.

6-سکوبرت؛ بازیکن مالیایی پرسپولیس در فصل 89-90 که سابقه بازی در تیم های موناکو و تروا و وست برمویچ و 7بازی ملی را داشت و با نظر دایی به پرسپولیس آمد. ولی این آمار خوب منجر به موفقیتش در پرسپولیس نشد و با 5 بازی از این تیم کنار رفت.

حال باید دید اومانا یا جسه بوآتنگ در صورت پیوستن به پرسپولیس، مثل رابرت ساها تا مدت ها در ذهن طرفداران این تیم خواهند ماند یا مثل بازیکنان پانامایی این تیم، ایران را صرفا برای گردش و تفریح در شهرهایش و پرکردن جیب شان انتخاب می کنند. اگرچه سابقه و کارنامه  مدافعان مدنظر باشگاه، به هیچ وجه با بازیکنان گفته شده قابل مقایسه نیست.

Hossein بازدید : 4 سه شنبه 21 مرداد 1393 نظرات (0)

پیشاپیش اسمش را هرچه که می‌خواهید بگذارید. تناسخ، طول موج، یا نظم حاکم. مجتبی محرمی بعد از نزدیک به یک دهه حضورش در پرسپولیس، درست در سالی آخرین بازی‌اش را برای تیم ملی انجام داد که علی کریمی، مردی از همان جنس، در همان سال و در لیگ دست دو آتش زیر خاکستر شد و بعد از دو سال هم به پرسپولیس آمد تا ثابت کند می‌تواند جای خالی او را پرکند. هنوز چند روزی از خداحافظی جادوگر نگذشته و تقریبا به هر رسانه‌ای که سر می‌زنیم علی کریمی حالا دیگر بازنشسته، گوشه‌ای از آن را مال خود کرده. عکس‌ها و کلیپ‌ها، دریبل‌ها و اخم‌ها و حالا یک گوشه ذهنتان سینه آن داور بخت برگشته را هم نگه دارید تا بعد. بماند که می‌توانست بزرگتر و بالاتر از آن چیزی که هست باشد، اما هرچه که هست، کریمی در آن یکسال محرومیت معروفش، فهمید که چقدر حال و روز ادی تند دست بیلیاردباز را دارد و صد البته که وقتی بهونه داشته باشی باختن آسونه. خیزش کریمی، استعدادی که نشان داد می‌تواند جای خالی لذت مجتبی محرمی دیدن را پر کند، درست بعد از همان یک سال محرومیت بود. جادوگر در خلوتش سحرهای جدیدی گیرش آمده بود. سحرهایی که او را میراث‌دار محرمی‌‌ها ندانند. او دیگر علی کریمی شده بود. بدون هیچ اسم پس و پیشی. و از همه مهمتر توانسته بود به یک شخصیت برسد و از کالبد یک تیپ تمام شدنی بگریزد.


هنوز حال و هوای خداحافظی او تمام نشده که پیام صادقیان، با ربط و بی‌ربط کاری کرد که جادوگر، در سال اول حضورش در پرسپولیس انجام داد. بازیکنی که در فصل پیش، در لابه لای تمام حواشی‌ و جنجال‌ها و خامی‌هایش، نشان داد که می‌تواند راه اسطوره‌ها را ادامه دهد. وقتی که تصمیم گرفت توپ را با بیرون پا به خلعتبری بدهد قوسی به زیبایی پاس گلش در دلمان کشید و امیدوار شدیم که لذت فوتبال ایرانی دیدن ته نکشیده و شاید یک دهه دیگر هم بتوانیم تکنیک و دریبل و ظرافت ببینیم. اما این پیام با استعداد هم به سر دوراهی رسیده که بی‌تردید باید دست به بزرگترین انتخاب حرفه‌ای عمرش بزند. او سه ماه وقت دارد تا تصمیم بگیرد یک استعداد بی‌نظیر بازنده باقی بماند و بهترین بهانه‌ها را برای باختن داشته باشد و یا بعد از این خلوت، به قول برت گوردون خطاب به ادی تند دست، شخصیت لازم برای برنده بودن را پیدا کند.


آقای صادقیان، ما نزدیک به 3 دهه است که در وسط همه دعواها و بی‌کفایتی‌ها و برو و بیاهای این مدیر و آن مدیر، دلمان به مجتبی و علی خوش بوده. این 3 ماه را تا بیاور و خیزش کن برای خوش نشینی در دل‌‌ کسانی که می‌دانند از این فوتبال هیچ چیز دیگری در نخواهد آمد.

Hossein بازدید : 9 دوشنبه 20 مرداد 1393 نظرات (0)

پرسپولیس در فصل قبل تنها 4 گل از روی کارهای ترکیبی در جریان بازی به ثمر رساند و 30 گل فقط از طریق دو روش «ضربات شروع مجدد» و «گل به خودی یا اشتباه مرگبار مدافعان حریف» به ثمر رساند که این دو شیوه‌ی گل‌زنی با عنوان "استفاده‌ی صحیح از شانس" تعبیر می‌شود. نبوغ و هنر مربی در این دو شیوه‌ی گل‌زنی نقش دارد ولی بسیار کم‌تر از گل‌هایی که از روی برنامه‌های منسجم تاکتیکی در جریان مسابقه به ثمر می‌رسد.


در واقع این بازی و حملات منظم و زیبا است که گل به ارمغان می‌آورد. این قاعده‌ی کلی فوتبال است؛ و بازی زیبا نیاز به تفکر حرفه‌ای، تمرینات پیشرفته و نظم تاکتیکی دارد که این فاکتورها در تیم‌های علی دایی هیچ‌وقت مشاهده نشده است.


بنابراین علی دایی برای موفقیت در مربیگری، باید یک مربی تمرین دهنده‌ى اروپایی برای اجرای تاکتیک‌ها و یک آنالیزور بزرگ و یک مشاور فنی در کنارش فعالیت کنند. افشین پیروانی یک مفسر بزرگ فوتبال است و با وجود داشتن مدرک مربیگری درجه یک یوفا، ولی ذاتاً استعداد مربیگری ندارد و هیچوقت یک مربی موفق نخواهدشد. این در حالی است که محمد دایی هم تاکنون سابقه‌ی شناخته‌شده‌ای در تیم‌های بزرگ نداشته است.


علاوه بر این‌ها، علی دایی در طول فصل باید به جای کتمان ضعف‌های فنی تیم و ربط‌دادن عدم نتیجه‌گیری تیم به داور، رسانه‌ها و غیره توان خود را معطوف به ارتقای سطح بازی تیم کند؛ البته به شرط داشتن کادر مربیگری مستعد.


با وجود این تجربه و شناخت، و همچنین ارزیابی تیم‌های دیگر حاضر در لیگ برتر، پرسپولیس هم در آسیا و هم در لیگ کشور، فصل پرفشاری را سپری خواهد کرد.

Hossein بازدید : 8 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)

حضور ناگهانی نیلسون کوریا دروازه‌بان‌ ثابت فصل گذشته پرسپولیس مقابل فولاد از آنجا غیرمنتظره بود که به نظر می‌ رسید علی دایی که بیش از این ها پای این دروازه‌بان‌ جوان بایستد. اما این اتفاق رخ نداد و سوشا به دلیل اشتباه در گل خورده نفت، جای خود را به نیلسون داد، دروازه‌بانی که در بازی مقابل فولاد یک گل بیشتر از مکانی خورد.

نیلسون در این بازی روی گل اول به هیچ وجه مقصر نبود اما در گل دوم می‌ توانست نمایش کاملا بهتری داشته باشد. دیروز که سوشا مکانی در بازی مقابل پیکان به میدان رفت اندک هواداران پرسپولیس که برای تماشایی این بازی به ورزشگاه درفشی فر رفته بودند از یکدیگر می‌ پرسیدند که آیا دوباره ممکن است با توجه به 2 گل خورده نیلسون در بازی مقابل فولاد او در بازی هفته آینده مقابل ذوب‌آهن به میدان برود؟ این اتفاقی است که خیلی بعید به نظر می‌ رسد تا جایی که حتی یکی از اعضای اصلی کادرفنی آن را رد کرد و گفت: نیلسون فعلا شماره یک پرسپولیس است مگر آنکه اشتباه خیلی بدی انجام بدهد.

Hossein بازدید : 13 شنبه 18 مرداد 1393 نظرات (0)
پرسپولیس دو مهاجم نوک بسیار عالی را در اختیار دارد،یکی با تجربه و بلندقامت و دیگری جوان و در خدمت تیم اما،این به نظر میرسد اتحاد این دو مهاجم در کنار هم،با نظر علی دایی سرمربی تیم در تضاد است.

علی دایی علاقه مند است که از هر دو مهاجم بهره ببرد  ولی به نظر میرسد هنوز نتوانسته این را درک کند که عباس زاده در پست هافبک تهاجمی خوب عمل نمیکند.

عملکرد پرسپولیس در مقابل فولاد خوزستان واقعا دلسرد کننده بود.استراتژی های غلط علی دایی دلیل اصلی این شکست سنگین بود.درست است که شکست سنگینی نبود ولی تحمل بار چنین سنگینی که بیننده بر دوش میکشد واقعا از سنگینی نتیجه بیشتر بود.

علی دایی باید این سه کار را انجام دهد وگرنه چه بسا تیم این فصل در معرض سقوط قرار بگیرد:

1-تغییر سیستم به 2-4-4 یا تحمل نیمکت نشینی یکی از مهاجمان:پیش از این گفته شد که علی دایی علاقه مند است که از محمد عباس زاده و رضا نوروزی به طور همزمان استفاده کند ولی سیستم 1-3-2-4 مخصوص این کار نیست.پس علی دایی یا باید ترکیب را تغییر دهد و یا تحمل نیمکت نشینی یکی از مهاجمان را داشته باشد.

2-فروش رضا نورمحمدی و هادی نوروزی تا نیم فصل  و خرید یک مدافع در حد سیدجلال حسینی:رضا نورمحمدی خوب بازی نمی کند.سرعت او پایین است و برای متوقف کردن بازیکن مستقیم اش مجبور است مرتکب خطا شود،بسیار پراشتباه است و به هیچ عنوان نمیشود دفاع را به او سپرد.نوروزی هم هیچ وقت حرفی برای گفتن نداشته است.پرسپولیس باید با فروش این دو بازیکن در نیم فصل،یک مدافع خوب با هر قیمتی که شده بخرد تا جای خالی سید جلال حسینی موقتا تا پایان فصل پر شود.سازمان لیگ اعتراض می کند؟برای چه؟!پای قدرت تیمی در میان است که باید از آبروی فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا دفاع کند.شاید بتوانیم با این کار اومانا را جذب کنیم.
3-تغییر خط دفاع به همان ترتیب قبلی:اگر نورمحمدی از ترکیب اصلی خط بخورد،وجود خانزاده در دفاع وسط تا حدی دلگرم کننده است.استفاده از محسن بنگر هم که همیشه رایج بوده ولی علی عسگری در سمت چپ خط دفاعی خوب عمل نمیکند.بهترین کار استفاده از ماهینی در سمت راست و میثم حسینی در سمت چپ است.با این حال خط دفاعی پرسپولیس بازهم مشکل خواهد داشت.

بهترین ترکیب پرسپولیس برای این فصل این خواهد بود:
نیلسون(دروازه بان)-بنگر(دفاع وسط)-خانزاده(دفاع وسط)-ماهینی(سمت راست خط دفاع)-حسینی(سمت چپ خط دفاع)-حقیقی(هافبک دفاعی)-کفشگری(هافبک دفاعی)-صادقیان(هافبک تهاجمی)-دغاغله یا طارمی(هافبک تهاجمی)-محمد عباس زاده و رضا نوروزی(مهاجم)
علی دایی باید از این ترکیب استفاده کند وگرنه پرسپولیس این فصل،حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

لطفا نظرتان را درباره این نقد بنویسید.
Hossein بازدید : 9 جمعه 17 مرداد 1393 نظرات (0)

عد از مطلب عجیب و غریب مقایسه افتخارات قلعه نویی و نکونام در حمایت از سرمربی استقلال فعالیت این سایت علیه پرسپولیس و در حمایت از استقلال بیش از هر زمانی شدت گرفته است.

تغییر رویکرد سایت فوتبال برتر پس از روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی بیش از هر زمان دیگری این روزها تعجب مخاطبان را به دنبال داشته است.

 

پس از تحلیل عجیب و غریب مقایسه افتخارات دوران بازیگری قلعه نویی و نکونام در حمایت از سرمربی استقلال در بهبهه جنگ رسانه ای وی با کاپیتان تیم ملی این بار تیترها و مطالب جهت دار این سایت در حمایت از استقلال و ضربه زدن به پرسپولیس شدت بیشتری گرفته است.

 

در تازه ترین این نمونه ها این سایت امروز دو خبر ویژه را در سرتیترهای خود قرار داده که یکی به تقاضا برای محرومیت شش ماهه(!!) پیام صادقیان و دیگری به حمایت عضوی از سازمان لیگ از ادعای امیر قلعه نویی اختصاص دارد.

 

از دیشب تا به حال و پس از اتمام مسابقه تیم های پرسپولیس و فولاد و درگیری پیام صادقیان با داور بازی این شدیدترین موضع گیری و تقاضای جریمه ای است که در کل جامعه فوتبال از طریق این سایت و مصاحبه اش با فرد معلوم الحالی چون براتی کارشناس حقوقی فوتبال مطرح شده است.

 

از آن جالب تر تیتر یک شدن مصاحبه معمولی و کم ارزش ساکت مشاور سازمان لیگ در حمایت از امیر قلعه نویی است که مشخص نیست بر حسب کدام متر و معیار تبدیل به یکی از مهم ترین اخبار روز فوتبال ایران شده و مخاطبان سایت باید آن را در پیشانی سایت به چشم یک خبر ویژه مشاهده کنند. این موضع گیری و حمایت کلامی برای مخاطبان ارزش دارد و یا اینکه بیشتر برای خوشامد مسئولان سایت و حامیان احتمالی آنان این درجه از اهمیت را پیدا می کند؟!

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 56
  • بازدید سال : 1,566
  • بازدید کلی : 4,832